gfgmjj.gif

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2009

Η Διώρυγα του Παναμά


Ενα απο τα μεγαλύτερα σύγχρονα επιτεύγματα του ανθρώπου και της Μηχανικής ειναι η Διώρυγα του Παναμα...

Ενα εργο που για να ολοκληρωθεί εκανε 12 χρόνια και ενώνει τους 2 ωκεανούς Ατλαντικό απο το λιμάνι του CRISTOBAL και τον Ειρηνικό στο λιμάνι της BALBOA μεσω μιας τεχνιτής διώρυγας μήκους 92χλμ διαμέσου ενος ορεινού ογκου της Κεντρικής Αμερικής...

Αυτο ηταν και το κυριώτερο πρόβλημα , γιατι η λίμνη που υπάρχει μεσα στον ορεινό αυτό ογκο ειναι περίπου 100 μετρα πιό ψηλά απο την στάθμη των ωκεανών. . . Ετσι επρεπε να βρεθεί ενας τόπος να ανυψώνονται τα πλοία μέχρι αυτό το ύψος.

Ενα εργο που την κατασκευή και διάνοιξή του ξεκίνησαν οι Γάλλοι αλλα λόγω των πολλών θανάτων απο αρρώστιες μεσα στην τροπική βλάστηση αλλα και λόγω πολλων ατυχημάτων εγκατέλειψαν την προσπάθεια για να την αναλάβουν οι Αμερικάνοι το 1903 και να την παραδώσουν σε λειτουργία στις 15 Αυγούστου το 1914.

Δημιουργήθηκε κατ αρχάς λοιπόν μία τεράστια τεχνιτή λίμνη
και 3 ενότητες που εχουν 3 δεξαμενές η καθεμιά (κατι σαν μπανιέρες) .





Σκοπός αυτων των δεξαμενών, βασισμένων στην αρχή των συγκοινωνούντων δοχείων, ειναι να ανυψώνουν ή να κετεβάζουν τα πλοία σε διαδοχικά επίπεδα.

Κάθε δεξαμενή εχει μήκος= 305 μ , πλάτος= 33.5μ και
βάθος= 26μ

Ετσι το μεγαλύτερο μέγεθος ενος πλοίου για να μπορέσει να περάσει ειναι :

Μηκος=295μ Πλατος= 32μ και Βύθισμα= 12μ .
Ο τύπος αυτων των πλοίων ονομάζεται
PANAMAX.

Στα πλευρικά τοιχώματα των δεξαμενών υπάρχουν σιδηροδρομικές ράγες οπου κινούνται οδοντωτά τρενάκια τα οποία "δένουν και τραβούν" το πλοίο μέσα στην δεξαμενή.





Στις πρώτες δεξαμενές Gatun το πλοίο που κατευθύνεται απο τον Ατλαντικό προς το Ειρηνικό ανυψώνεται διαδοχικά 25μ για να μπορέσει να φτάσει στο ύψος της τεχνιτής λίμνης.



Αφου διασχίσει περίπου 33 μιλια φτάνει στην δεύτερη συστοιχία δεξαμενών P.Miguel οπου κατεβαίνει 9μ για να μπει στην λίμνη Μιραφλόρες.



Και τέλος φτάνει στις τελευταίες δεξαμενές Miraflores οπου κατεβαίνει πάλι διαδοχικά αλλα 20μ για να ερθει στο υψος των υδάτων του Ειρηνικού ωκεανού.

Ειναι μια υπέροχη διαδρομή που διαρκει λιγότερο απο 12 ωρες μεσα σε μια παρθένα τροπική βλάστηση. Οσες φορές και αν ετυχε να την διασχίσω (και ηταν πάμπολες) ποτέ δεν χόρταινα να την απολαμβάνω.

Σας συνιστώ να δειτε
εδω παρα πολυ παραστατικά την όλη διαδρομή και τον
τροπο λειτουργίας των δεξαμενών.
(Πατήστε στο Transit και στο Operation αντίστοιχα και απολαύστε το).



14 σχόλια:

Eva F. είπε...

Πολύ καλή και κατατοπιστική η ανάρτησή σου...
Οι φωτό τέλειες...
Θα κλέψω σίγουρα.....
Καλό σου βράδυ.

Σταλαγματιά είπε...

Είναι πραγματικά εντυπωσιακό και μόνο από τις εικόνες, φαντάζομαι πως από κοντά θα είναι μαγευτικό.
Νομίζω πως είναι ένα ακόμη μεγάλο ανθρώπινο επίτευγμα και θα εξυπηρετήσει.

Καλό ξημέρωμα Άρη

Μαρια Νικολαου είπε...

Κοιτα τι μαθαινει ο ανθρωπος...
Τελεια η αναρτηση σου Αρη
Εντυπωσιακα ολα αυτα

καλημερα να εχεις

jacki είπε...

Απίστευτο.. Κοίτα τι κάνει ο άνθρωπος.. Εκπληκτική κατασκευή (μίλησε ο μηχανικός τώρα :0)

gregory είπε...

ΑΡΗ ΤΑ ΘΕΜΑ ΜΟΥ ΣΥΝΧΑΡΗΤΗΡΙΑ....
ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΕΡΑΣΗ..ΤΗΝ ΠΑΡΟΚΟΛΟΥΘΩ ΑΠΟ ΨΙΛΑ ΜΟΝΟ...ΚΑΙ ΔΕΝ ΗΞΕΡΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΨΙΛΟΤΕΡΑ 100 Μ.ΕΓΩ ΝΟΜΙΖΑ ΟΤΙ Η ΔΕΞΑΜΕΝΕς ΗΣΑΝ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΥΨΟΥς ΤΩΝ ΩΚΑΙΑΝΩΝ....
ΕΙΔΕς ΤΗ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΑΚΟΜΗ...ΜΠΡΑΒΟ ..ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ..

ΑΝΝΑ είπε...

Καλησπέρα. Να και κάτι καινούριο. Να σαι καλά που το μοιράστηκες μαζί μας. Να μάθουμε και κάτι...

✿ margarita είπε...

Πάντα κατατοπιστικός Αρη..δεν γνώριζα πολλά απ'όσα αναφέρεις στο κείμενο..υπέροχες και οι εικόνες!

Τι κάνει ο άνθρωπος τελικά..

Να έχεις ένα πολύ όμορφο βράδυ!

πυθαρακι είπε...

Ευτυχώς μας ταξιδεύεις Άρη μου, γιατί η Ελλάδα όπου και να πας σε πονά.Καλό απόγευμα!Την αγάπη μου και πολλά φιλιά!

marianaonice είπε...

Ti όμορφη και ενημερωτική ανάρτηση!!!
Φαντάζομαι όταν τη διασχίζει κανείς αυτή τη διώρυγα πώς θα είναι!!

Θα ξαναπεράσω να ταξιδέψω άλλη μια φορά σ' αυτή τη διώρυγα!!
Καλή Κυριακή Άρη!!

πυθαρακι είπε...

Άρη μου μήπως είσαι στη διώρυγα και δεν ομιλείς;Που χάθηκες...;Όπου και να είσαι να περνάς καλά!Φιλιά πολλά!Σε έχω στην σκέψη μου...

Φαίδρα Φις είπε...

ιδιαίτερη εγγραφή
συνήθως δεν με ελκύουν
ανάλογου τύπου
αλλά η δική σου
με καθήλωσε!

σε φιλώ

Ανώνυμος είπε...

Ωραία η διώρυγα.
Έχω ακουστά.
Και λέω ότι έχω ακουστά, διότι όπως καταλαβαίνεις δεν γίνεται να μπω με το πειρατικό εκεί μέσα.
Έτσι και μας στριμώξουν θά'ρθει το τέλος μας.
Μπούχαχαχα!!!

Κατατοπιστικότατος.

Έμεινα ώρα μέσα στο Link που έδωσες και ανεβοκατέβαζα το virtual πλοιαράκι.

;) :)))

Νά' σαι καλά
Καλό απόγευμα.

ΥΓ: Ήρθες προχτές για καφέ και έπεσες πάνω στις επισκευές και δεν προλάβαμε να σου πούμε ένα καλησπέρα καλά καλά.
Ελπίζω να μην μας παρηξηγείς.
:)))

Ανώνυμος είπε...

Άρη μου, πολύ ωραία ανάρτηση!
Παρόλο που δεν είχα ιδέα για το θέμα και παρόλο που... δυσκολεύομαι λίγο με τα "μηχανικά" θέματα :), κατάλαβα πώς λειτουργεί και εντυπωσιάστηκα από την πολύπλοκη και ταυτόχρονα τόσο απλή σκέψη που βρίσκεται πίσω από την όλη κατασκευή!
Το link που έβαλες βοήθησε πολύ.
Σ' ευχαριστούμε.
Φιλιά :)

Ανώνυμος είπε...

mipws kserei kaneis pws mporw na katebasw auto to videaki pou deixnei tin leitourgia tis diwrugas??? to thelw gia mia ergasia